lördag 15 september 2012

Var...?


Men Å, vilken fin september-lördag det blev!
I morse gick jag ut
 och fotade lite i växthuset.
De mättade höstfärgerna känns tunga, mogna, varma.
Det blir fint tillsammans med det rostiga!



I den rostiga korgen på bordet sitter ett japanskt blodgräs.
Det är så fint när solen lyser på det.
Så småningom ska jag jordslå det någonstans inför vintern,
men ännu får det sitta i krukan.


Jag gjorde förresten en liten lista på allt som jag har i krukor
som måste ut på friland innan det blir tjäle i jorden.
Det blev...väldigt mycket!
Jag har lyckats köpa på mig en hel del perenna växter
som jag har haft i krukor i sommar.



Och dessutom har jag äntligen skaffat mig ett Silverpäronträd!
Just nu står det i en stor korg -
men jag måste ju hitta en plats åt det!
En Magnolia ska flyttas, 
och alla lökar ska i jorden...

Men - var ska allt få plats!?!
Det låter som att vi måste gräva en ny rabatt någonstans.
Jo, det måste nog bli så...

Än är minsann inte trädgårdssäsongen slut! :)
Inte på långa vägar...

5 kommentarer:

  1. SÅ mycket fint och du har arrangerat bilderna jättefint också.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Läckra höstfärger! Snyggt gräs. Det är lite pyssel när de perenner man haft i krukor ska grävas ner. Jag har lite rosor, hortensior och nävor som måste ner någonstans:))). Och jag känner inte för att gräva just nu:)).
    Grattis till silverpäronet, ett underbart träd.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ler stort i soffan! Så klart att du måste ha en ny rabatt :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Du har en fantastisk trädgård! Höstfärgern är så fina, jag älskar hösten!
    Kul att höra att dina grabbar inte heller hade nåt hår! Vi kallar Julia för Skalle-Per men det gillar inte hennes pappa.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Men vilka underbara bilder!!! Den lila kålen mot allt grönt murrigt i det halvdisiga ljuset är bara för underbart!!

    September är en fin månad.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera