måndag 6 oktober 2014

Stora barn


Vilken skillnad det är nu när barnen är stora.
H jobbar kväll och själv hade jag kvällsmöte på jobbet
 och kom hem kvart i sju.

På eget initiativ hade killarna gjort köttbullar och potatismos här hemma
och när jag kom hem höll de på att plocka undan i köket.
Så skönt att bara kunna sätta sig en stund och slappa lite
innan det är dags att ta itu med lite strykning.

Annat var det när barnen var små.
Tänk, när tvillingarna precis hade lärt sig gå
och jag hade fullt sjå med att springa efter dem
samtidigt som en rastlös femåring ville ha uppmärksamhet.
Då var det inte mycket tid för att slappa, vill jag lova.
Ändå kan jag sakna den tiden.
Jättemycket!

Men var sak har sin tid
och nu kan jag ju få sitta i fåtöljen en stund!
Ja, var sak har sin tid...

6 kommentarer:

  1. Visst kan man sakna småbarnstiden... när man hade dom omkring sig för jämnan.... som sagt - var sak har sin tid.
    Trevlig blogg du har - helt i min smak.

    SvaraRadera
  2. Haha ojoj...jag ser framför mig hur du springer som en tok samtidigt som maten står på spisen...;)
    Men visst har du så rätt...
    det är supermysigt med stora barn men nog saknar man den mysiga småbarnstiden ♥
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Härligt att de lagar mat själva. Det är bra att kunna laga en del mat minsann.

    Småbarnsåren kan jag också sakna otroligt mycket emellanåt. Det finns många fördelar med stora barn och förmodligen förskönar man småbarnstiden i minnet men ändå kan jag sakna den tiden.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Menar du att det inte alltid kommer att vara så här? ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Jag är en 32-årig kvinna som bor med min mamma och farbrors familj i Lund-Sverige. Jo, jag föddes ensam och kände aldrig mina föräldrar när jag föddes och jag vill träffa en man som kommer att behandla mig som sin drottning eftersom jag också kommer att behandla honom som min kung i framtiden när vi är gifta med varandra förresten enda. Jag är också ett ärligt hjärta som letar efter en stabil relation. Jag förstår att det är viktigt att lägga varaktiga grunder för ett varaktigt förhållande. Jag är en aktiv person som tycker bäst om att cykla och springa. Jag tror att det är viktigt att hålla sig i form. Jag är inte intresserad av spel eller drama. Jag tycker om god mat och jag letar alltid efter någon att dela uppskattningen av god mat och gott vin. Jag är öppen för att prova på olika aktiviteter och klarar av utmaningen. Jag letar efter någon som tror att en äkta intim partner ser ut efter den andra och vice versa när de navigerar i livet tillsammans, jag har läst kommentarsektionen på blogginlägg online om hur Dr.Oduduwa har hjälpt så många människor att lansera kärleksförtrollningar för att hitta sanna älska och gifter dig omedelbart, jag har aldrig trott på magisk kärleksförtrollning tidigare i mitt liv, på grund av arten av min vilja att hitta en man att älska, gav jag det ett försök och så överraskande efter att jag tagit kontakt kommunicera med Dr.oduduwa via hans personliga e-postmeddelande (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com) Jag fick ett svar från honom och han försäkrade mig att han kommer att hjälpa mig att starta en kärleksförtrollning som kommer att få rika snygga män att attraheras av mig. Jag följde noga alla hans instruktioner och han berättade för mig vad som skulle göras. Jag gör allt han ber mig att göra och bara några timmar efter att kärleksförtrollningen lanserades började jag träffa riktigt bra män som letade efter en äkta kärleksrelation med mig. för några dagar sedan var jag förlovad och den här månaden slutar jag att gifta mig. Jag tackar Dr.oduduwa för att han hjälpte mig med kärleksförtrollningar att hitta sann kärlek idag. Jag rekommenderar starkt Oduduwa till alla som vill hitta sann kärlek och gifta sig så snart som möjligt. denna kärleksförtrollningsmagi fungerar riktigt bra och snabbt. kontakta oduduwa idag via dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera