måndag 6 oktober 2014

Stora barn


Vilken skillnad det är nu när barnen är stora.
H jobbar kväll och själv hade jag kvällsmöte på jobbet
 och kom hem kvart i sju.

På eget initiativ hade killarna gjort köttbullar och potatismos här hemma
och när jag kom hem höll de på att plocka undan i köket.
Så skönt att bara kunna sätta sig en stund och slappa lite
innan det är dags att ta itu med lite strykning.

Annat var det när barnen var små.
Tänk, när tvillingarna precis hade lärt sig gå
och jag hade fullt sjå med att springa efter dem
samtidigt som en rastlös femåring ville ha uppmärksamhet.
Då var det inte mycket tid för att slappa, vill jag lova.
Ändå kan jag sakna den tiden.
Jättemycket!

Men var sak har sin tid
och nu kan jag ju få sitta i fåtöljen en stund!
Ja, var sak har sin tid...

5 kommentarer:

  1. Visst kan man sakna småbarnstiden... när man hade dom omkring sig för jämnan.... som sagt - var sak har sin tid.
    Trevlig blogg du har - helt i min smak.

    SvaraRadera
  2. Haha ojoj...jag ser framför mig hur du springer som en tok samtidigt som maten står på spisen...;)
    Men visst har du så rätt...
    det är supermysigt med stora barn men nog saknar man den mysiga småbarnstiden ♥
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Härligt att de lagar mat själva. Det är bra att kunna laga en del mat minsann.

    Småbarnsåren kan jag också sakna otroligt mycket emellanåt. Det finns många fördelar med stora barn och förmodligen förskönar man småbarnstiden i minnet men ändå kan jag sakna den tiden.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Menar du att det inte alltid kommer att vara så här? ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera