söndag 26 oktober 2014

Vattenkokare


Här i huset får vattenkokaren jobba hårt!
Själv är jag ju en inbiten tedrickare och
kannan värms på många gånger om dagen,
särskilt så här års!

Den gamla vattenkokaren har hängt med i många år,
men nu hade den gjort sitt.


I går köpte vi en ny.
Det blev en bullig retromodell från La Cafetière.
Den finns i många färger,
och först hade jag bestämt mig för
att det skulle bli en pippi-gul...


...men sen fegade jag ur och det blev en neutralt vit.

(Förhoppningsvis ska den ju hålla några år,
och kanske tröttnar man på en gul..?)

Snygg modell är det hur som helst, tycker jag.
Nu är det bara att fortsätta bälga i sig te... :-)

3 kommentarer:

  1. Jättesnygg! Vår har blivit så ful nu med kalkavlagringar ovanpå av ångan som blir. Jag dricker ju också mycket te så den används en del.
    Var den dyr?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Instämmer, jättesnygg modell! Hör till kaffedrickarna, men blir mer och mer förtjust i te. Har börjat dricka kamomillte på kvällarna, gott och rogivande. Kanske man kan få lite tetips?;-)

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Fin! Hade turen att få en fin vattenkokare i julklapp i fjol från mitt ena arbete. En Eva Solo som funkar bra och är fin att se på. Favoritte förutom det Kusmite jag ser på din hylla är just nu olika yogite. Ingefära citron eller lakrits. Så piggar de små citaten på påsarna upp vardagen.
    Kram Annika

    SvaraRadera