söndag 23 juni 2013

Ljudet av träskor i grus


De första vallmoblommorna
börjar ge sig,
och gör en vacker sorti.


Och nog är hon fin
även utan sin böljande kjol.


Jag är glad för det här nytillskottet i trädgården,
som kommer upp lite här och där
i olika rabatter!



Häromdagen hittade jag så söta träskor.
Perfekta att hoppa i när man ska ut i trädgården!
De är från Moheda.


Jag har inte gått i träskor sedan jag var barn,
men det är en härlig sommarlovskänsla
över ljudet av träskor på grus.

5 kommentarer:

  1. Så söta blommiga träskor! Jättefina och jag kan höra hur det låter när du går :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är något speciellt med träskor på grus. Jättesöta!
    Din vallmo är så vacker. Vackert förfall.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen sommarkänsla med träskor i grus. Och så söta sen! :)
    Du tar verkligen helt magiska bilder. Bara njuter.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Först och främst, vilka härliga midsommarbilder du delgav oss....verkligen äkta midsommar känsla!
    Ja vallmo är allt bra vackert, både med eller utan kläder....
    Ha en fortsatt skön sommar.
    Kram

    SvaraRadera