lördag 3 augusti 2013

Karin-kaffe


Hej!

Nu har vi haft ett par härliga dagar i Dalarna
hos min storebror och hans familj.
Till vardags bor de i Stockholm,
men somrarna tillbringar de i Dala-Floda
där min svägerskas släktgård ligger.

Här är det helt underbart,
och jag är så glad att vi har förmånen
att kunna åka dit och hälsa på då och då.
Ännu enklare har det blivit den här sommaren,
då de har byggt en extra liten stuga på tomten
för övernattande gäster.



Vi åkte upp på torsdagen.
Tanken var att jag, barnen och mamma skulle ha åkt,
men eftersom jag gjort illa min fot
så kunde jag inte köra.

Därför tog H ledigt för att kunna följa med och köra oss,
och även om foten är en tråkig historia,
så var det ju desto roligare att han också var med!


På kvällen när vi kom upp
blev det korvgrillning och kok-kaffe
över den öppna elden.
J & E sprang såklart ner och badade,
eftersom sjön ligger alldeles nära.

(Den syns här i bakgrunden
 om man tittar ut genom den blåa grinden.)


Så mysigt att sitta här i skymningen och småprata!


Dagen därpå var det Karin-dagen.
Och eftersom min svägerska heter Karin
så skulle det ställas till med ett riktigt Karin-kalas!

Här är hon i full färd med att baka!


Och då ska ni veta;
att är det någon som kan baka
så är det verkligen min svägerska!


Jag vet inte hur många olika sorter hon svängde i hop!
Många fler än jag orkade smaka i alla fall...:-)


Att få vara i den här miljön
är så härligt!
Och de här dagarna blev som en liten mini-semester.



Det är så fint med alla gamla detaljer.


Vid sjön står midsommarstången kvar sedan firandet.
De som badade sa att det var fantastiskt varmt i vattnet.
För mig blev det ju inget bad här i år.


Klockan tre började gratulanterna strömma in.
Det var bara att slå sig ner
och ta för sig av det dignande kak-bordet.


Här är mina grabbar som tar för sig!


Jag lovar att det var hur gott som helst!


Sedan var vi tvungna att säga hej då till 
Dalarna och vända hemåt igen.

Tusen Tack till T & E-K!
Vi kommer gärna tillbaks nästa år igen!

(Här är ett inlägg från förra sommarens besök!)

PS: Min svägerska har också en blogg.
Här är hennes inlägg från förra årets Karin-kaffe.
Kolla på de bilderna, så förstår ni vad jag menar
när jag säger att hon verkligen kan baka... :-)

2 kommentarer:

  1. Så mycket gott! Tänk om man kunde baka så...
    Vilken härlig minisemester ni haft, kul att H kunde följa med också.
    Hoppas din fot är på bättringsvägen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du tagit, AH! Du lyckas verkligen hitta de rätta vinklarna. Och det var jätteroligt att ni kom:) Hoppas du får ordning på foten nu, så att du snart kan ge dig ut och springa igen! Kram e-k

    SvaraRadera