fredag 28 februari 2014

Det fylls på...

 
Jag är motsatsen till en minimalist.
När jag kommer hem till andra som har avskalade hem
kan jag bli lite avundsjuk och lite imponerad,
(vart gör dessa människor av allt, liksom!
Imponerad, som sagt! :-)
men själv varken kan eller vill jag ha det så!
 
Jag har försökt.
För ibland blir jag lite trött på prylar, det ska erkännas.
Men...det är varmt och personligt ändå -
och jag kommer hela tiden fram till
att det är så jag vill ha det!
Och H är som tur är likadan!
 
 
Så...den som trodde att vi skulle klara av
att hålla det nya köket "cleant" -
den trodde fel!
 
Här fylls det på undan för undan.
Och vad är det nu som har tillkommit då...?
Jo, H:s farmors gamla kopparformar hängdes fram!
Koppar har ju inte funkat alls de senaste åren,
men nu är det plötsligt lite fint igen!
 
 
Och så hittade jag en så fin brödburk
som jag tyckte passade bra här!

 
Men... nu ska jag inte fylla på med mer!
(tränar, tränar, tränar...)
Lagom är bäst, har jag hört!
 
Trevlig Fredag
till er alla!

3 kommentarer:

  1. Man får väl tillåta sig att vara som man är tror jag. Gillar du att ha många saker framme blir det nog bäst om du har det :).

    Kram

    SvaraRadera
  2. Den som spar han har.
    Fina kopparsaker kvar!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att man får göra som man själv vill....man behöver då inte alls följa några trender....då skulle inte jag kunna bo där jag bor....med alla färger som är i vartenda rum.....som jag har längtat efter ETT ENDA rum som inte var i färg utan bara vitt vitt vitt....men börjar med något sådant innebär det att hela huset måste göras om....och det orkar jag inte nu.....nu är det i första hand utsidan som ska fixas....på huset alltså, hihi....

    SvaraRadera