fredag 27 februari 2015

Årets ärtskott



Nu kommer ett riktigt vårtecken:
Nämligen ett blogginlägg om  ärtskott! :-)

Haha -
ja, det brukar ju alltid bli ett sådant så här års!
Och här kommer bilder på
årets ärtskotts-odling!

Det är alltså vanliga gula ärter
som jag petar ner i jorden.
Sedan tar det bara någon vecka
innan  man har ätfärdiga ärtskott.
Passar till det mesta -
mackor och som i kväll:
till tacos!


I år har jag sått i pappkrukor,
men tidigare år har jag haft dem både i plåtburkar 
( här och här), i mini-växthus och i lerkrukor.

Och lite roligt i det hela
är att det är fjärde året som jag har
samma paket ärtor.

Bra valuta för pengarna där! :-)


Jag och killarna ska passa på att äta tacos i kväll,
eftersom H jobbar och det inte är
hans favoritfredags-mat.

Och så blir det pannacotta till efterrätt.
Kanske framför Let´s dance...?

Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar