torsdag 23 april 2015

49-årsdag!


Jag fyllde år häromdagen.
49, minsann! :)

 Och jag har inte träffat min H på hela veckan,
eftersom vi jobbat omlott med varandra,
men han har gratulerat mig ändå.


På min födelsedag stod en bukett av
de finaste pion-tulpaner
på köksbordet när jag kom hem från jobbet.


En nybakad sockerkaka var just uttagen ur ugnen
av en av sönerna.
Ljus var tända, vår traditionella "Gratulerar-duk" låg framme.


Jag önskar mig ju ingenting när jag fyller år.
Inget mer än solsken, fika med familjen och 
att få lite trädgårdstid.


Och allt det där fick jag ju -
(ja, förutom att min H inte var med vid fikat,
eftersom han jobbade kväll) -
men så fick jag ett paket också.


Nya gummistövlar.
Precis vad jag behövde,
eftersom de gamla gjort sitt.
Perfekt!

Denna vecka går mot sitt slut
och jag har inte haft en sekund över
för att sätta mig och blogga.

Och ibland kan jag verkligen längta efter
att få göra ett litet inlägg här.

Jag hoppas att nästa vecka
blir lite lugnare
och att vi hörs snart igen!

10 kommentarer:

  1. Hipp hipp på din dag! Och grattis till både ursnygga stövlar och ljuvliga tulpaner. Och självklart grattis till så fina grabbar! :)
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Grattis lite efteråt :). Vilka underbara tulpaner!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackra tulpaner du fått på din födelsedag!

    SvaraRadera
  4. Stort grattis i efterskott!
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. GRATTIS och härliga bilder av en glad födelsedag!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Varmt grattis lite i efterskott!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott och till finaste presenten!
    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  8. Grattis! Mysigt firande dina pojkar ordnade för dig.
    Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott! Gullig familj, underbara tulpaner och skitsnygga stövlar - vad mer kan man önska sig?

    Kram Eva

    SvaraRadera