tisdag 21 mars 2017

På konferens!


Jag är just hemkommen
 från en tvådagarskonferens i Stockholm!

Konferensen hette Flerspråkighet i fokus -
språk, identitet, lärande,
vilket är just precis det jag arbetar med!


Jag åkte tillsammans med min kollega Mia.
Vi var på samma konferens förra året,
och då liksom nu bodde vi på Freys hotell.


Väldigt mysiga rum är det där!
Och personliga, med en nalle på varje rum...


Efter en heldag med olika föreläsningar
var vi för trötta för att bege oss ut på stan och äta på kvällen.
Därför gick vi ner till hotellrestaurangen,
och det var riktigt bra mat.

Jag tog en jättegod ceasar-sallad...


...och Mia tog Moules frites.


För ett par veckor sedan
 fick jag en så himla fin nominering av Mia.
Det var en nominering till Årets Fackla -
ett pris som delas ut av Lärarförbundet här i stan.
Jag blev så glad och stolt,
och nu struntar jag i Jante-lagen,
för jag måste faktiskt visa er:



Ni förstår att jag blev stolt, glad och lite mallig, va?

Nu blev det inget pris från Lärarförbundet,
men det spelar ju ingen roll!

Att få uppskattning av en kollega -
det är ju det som är det verkliga priset!

Så...Tack Mia!
Vi är ett toppenbra team!


Efter maten så var det skönt att gå upp på rummet.
Jag hade haft en hemsk huvudvärk i ett par dygn
och var jättetrött.


Så efter lite tv-tittande i min ensamhet...


...så släckte jag lampan och somnade
som vore jag nedklubbad.


Och på morgonen var äntligen huvudvärken borta
och vi checkade ut från hotellet
och åkte ut mot Kistamässan för ännu en dag
full av föreläsningar.


Hoppas att det blir ett besök på denna konferens
även nästa år!


Det är alltid kul att få lite ny kunskap och nya idéer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar