söndag 23 april 2017

Fira födelsedag i solen...


Hej!

En av dagarna var väldigt varm.
Elias och Håkan hade bränt sig lite i solen,
och vi tog därför en taxi till ett shoppingcenter i Meloneras.



Elias inhandlade en t-shirt.



En annan dag var det lite molnigt där vi bodde,
och då fick vi ett tips av guiderna att åka lite längre västerut.
Där brukade tydligen alltid solen skina.

Så vi tog en taxi en knapp halvtimme därifrån,
till en strand som hette Alfi del Mar.


Det visade sig stämma:
Där sken solen!


Och stranden var otroligt vacker,
med alldeles turkost vatten och sand
som importerats från Bahamas.



Underbara färger!



Mina yngsta killar...
(Det var första gången vi åkte utan vår äldste son.
Han pluggar ju på KTH och hade inte påsklov 
samtidigt som oss andra. Det kändes lite konstigt
att inte vara alla fem på resan...)


Och min H...


Det blev en eftermiddag vid stranden,
med fötterna i vattnet och en glass i munnen.


Den sista dagen innan hemresan
var det min födelsedag.


Och när vi kom hem från poolen
stod det en flaska bubbel på rummet,
med gratulationer från hotellets Staff!

Hur kunde de veta...?


Ett alldeles utmärkt sätt
att fira sin 51-årsdag på!

Och jag är så glad att vi fick den här resan!
Jag har längtat så efter lite sol och värme.

Så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar