söndag 23 juli 2017

Hej, jag heter Sigge!



Hej!

Jag heter Sigge.
Jag är dvärgtax och fyra och en halv månad gammal.
Väldigt liten och gullig är jag!


För en vecka sedan
flyttade jag in till den här familjen.
Det är helt ok.

De har en katt som jag är nyfiken på.
Och många famnar som jag får vara i.
Och så är det många som leker med mig!


Fast jag är ju bara en liten valp än så länge,
så jag måste sova ganska mycket.
Jag är duktig på att sova!
Hela nätterna ligger jag i min korg utan att vakna!
Fast sedan på morgonen, när jag har varit ute och kissat,
tycker jag att det är mysigt att få lägga sig
 mellan husse och matte i sängen
och somna om och sova ett par timmar till...


Jag gillar att bli buren och att ligga på folk.


Jag är en väldigt snäll hund.


Fast lite busig, förstås.
Därför får någon i taget vara hundvakt åt mig.
Annars kanske jag vill tugga på skor
eller försöka jaga katten Selma.


Nu blev jag trött igen.
Jag måste sova och ladda batterierna för mera bus!

Godnatt för ett tag!

5 kommentarer:

  1. Åh vilken sötnos. Stort grattis till nya familjemedlemmen. Ni kommer få mycket kul ihop.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Lycka till vilken gullig tax. Har själv en cocker som blir tre år snart ,tiden går så fort njut av valptiden.
    Ha en bra dag Yvonne

    SvaraRadera
  3. Så underbar liten varelse!
    Är uppvuxen med taxar, så mitt hjärta svämmar över av kärlek när jag får träffa just en tax. Finns ett uttryck:
    "Kommer kallad men ej strax, född till slav är ingen tax!"
    Underbar ras med härlig attityd, grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha - vilket underbart uttryck! Tänk - jag tror redan att jag förstår hur det uppkommit... :-)

      Radera
  4. Men så fin! Grattis! Jag vill gärna ha hund igen men det får vänta lite.
    Kram Annika

    SvaraRadera