tisdag 24 oktober 2017

På konferens


(Bild från tidigt i går morse på tågstationen)

Hej!

Nu är jag hemma igen efter två intensiva dagar
på konferens i Stockholm.

Det känns alltid lite lyxigt att få åka i väg så där.
Nästan lite som att man rymmer från sitt jobb!
Den här gången åkte jag utan kollegor,
så mellan seminarierna och föreläsningarna
 fick jag roa mig så gott jag kunde på egen hand...

(Man kan ju ta selfies till exempel...)


Höjdpunkten på hela konferensen var föreläsningen med den här mannen:
Mustafa Can

Ni känner säkert till honom.
Kanske har ni lyssnat till hans fantastiska sommarprat,
eller sett honom på sommarpratarna på tv?

Eller så har ni kanske läst hans fantastiska bok
Tätt intill Dagarna.

Jag läste den typ år 2009,
och det är en av de finaste böckerna jag läst.
Därför hade jag verkligen sett fram emot att höra honom föreläsa,
och som han föreläste. Så bra, så bra!


Jag träffade på några människor hemifrån stan!
De var också på konferensen,
och på kvällen slog vi följe till Koh Phangan.


Det var verkligen jättegott!


Jag kan bara inte låta bli att fundera på
hur de städar på det här stället...?

(Haha - jag menar, hur dammar man...?
Tar man ner allt krimskrams då...?
Eller duschar man bara av allt med en slang...?
Haha - man undrar...)


otroligt lyxigt det var att sedan gå till sitt 
alldeles egna hotellrum
och krypa ner bland alla kuddar.
Jag somnade som en stock...


...och vaknade sedan upp till en ny dag full
av olika föreläsningar.


Bra dagar -
men som alltid:
Skönt att komma hem igen.

Sån är jag, helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar