lördag 9 juni 2018

Studenttider!



Det här är min storebrors dotter
Amanda!

I går tog hon studenten,
och efter jobbet åkte vi upp till Bromma
för att uppvakta och gratulera!


Vi bjöds på jättegod buffé
och så smarrigt fika, förstås!


Amanda är jätteduktig på att baka
och hon hade gjort så fina bakverk.
Bl.a. en studenttårta med bottnar i 6 olika färger
och macarons i form av studentmössor!


Kolla, så fint!


Ute i trädgården var det uppdukat med bubbel och tilltugg.



Min lillebror och svägerska
bor nästan i samma kvarter som min storebror.


Mycket uppvaktning blev det.


Och av sina föräldrar fick hon, lämpligt nog en...



...Kichen Aid, så klart!


Å, det är något särskilt med studenten!

Jag blir alltid lite avundsjuk
och tänker tillbaka på hur härlig den där tiden var!
Tänk om man bara för en liten stund
kunde få vara 19 år igen och åka studentflak, ha vit mössa
och sjunga sig hes om en ljusnande framtid.


34 år har visst redan passerat sedan min egen student...

Men... det är rätt trevligt att vara 52 år också!


Ja, ibland är det faktiskt till och med jättejättekul!


Den fina studenten med storasyster Emilia.


Efter att ha hållit i gång hela dagen med
 champagnefrukost, avslutningsceremoni, ölduschning på flaket
och sedan mottagning för släkt och vänner var Amanda lite trött
när vi tackade för oss och åkte hemåt i sommarkvällen.


Själv skulle hon bara ladda om
för att träffa sina klasskompisar.

Och vem vet...?
Kanske festar hon än....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar