söndag 28 april 2019

SM i ordvitsar



I går blev det en tur till Stockholm.

Det var ett nästan försommarlikt Stockholm,
med en kvällstemperatur mellan 15 - 20 grader.
Så fina planteringar överallt, och träden hade börjat grönska.


Vi mötte upp min lillebror och svägerska och deras barn.
Först gick vi till ett ställe som hette Pizza Hatt,
som låg på Upplandsgatan.


Väldigt mycket hipster över detta ställe,
men mycket goda pizzor!


Min svägerska och jag blev mätta och belåtna!


En liten lokal, och ja - ni ser "hipster-miljön"...


Vi hade biljetter till Scala-teatern,
som låg alldeles runt hörnet.


Har ni hört talas om att det finns SM i ordvitsar...?


Det visste inte jag heller tidigare,
men detta var tionde året i rad som man korade
en svensk mästare i just ordvitsar!


Sju finalister levererade ordvitsar i ett rafflande tempo -
ja, ibland så snabbt att man riktigt fick sitta och koncentrera sig
för att inte missa själva poängen i ordvitsen.

Det var faktiskt riktigt kul
och vi i publiken fick via en app först första fram
de fyra bästa och sedan via applåder eller bu-rop
avgöra vem som slutligen stod som segrare.


Det var kul att få bli lite underhållen så här på lördagskvällen!


Och mysigt att uppleva en nästan
sommarvarm Stockholmskväll!

1 kommentar:

  1. Åh låter kul! Jag passerar Scalateatern när jag går till yngste sonen från centralen men har aldrig varit just där. Tittade däremot på en kompis som spelade på Teaterverket som också ligger nära sonens bostad.Alltid kul med lite tips.
    Fint med en Stockholmstur i sommarvärmen.
    Kram Annika

    SvaraRadera