lördag 14 mars 2020

Sol för en treåring




Den här lilla gubben fyller tre år i dag!


När en hund är tre år
betraktas den som vuxen, har jag hört.

Sigge älskar att vara där husse är.
Följer alltid efter och ska vara i samma rum som honom.
Stiger upp när husse går upp på morgnarna.


Det har varit en väldigt lugn lördag.
Jag minns inte senaste gången som jag bara var hemma en lördag.
Jag har inte ens sminkat mig.


Det har varit så skönt att bara vara hemma.
Jag har pysslat lite med mina sådder
och försökt göra sånt som jag tycker om att göra.
Allt känns ju så ovisst.
Ingen vet hur det ska bli med allt.
Jag tänker förstås på Corona.


Jag gör det jag måste.
Jag måste jobba, jag måste handla mat.
Förutom det - vill jag bara vara hemma med familjen.


Det var i alla fall så otroligt skönt
att solen strålade från en blå himmel i dag.


Vi tog en lång promenad runt vår by
tillsammans med vår lilla födelsedagshund.

Lugnt och skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar