tisdag 6 oktober 2020

Pimpernel



Våra två yngsta söner, tvillingkillarna,
flyttade hemifrån i somras med en månads mellanrum.
Det blev tomt, må ni tro.

Förutom att vi saknar deras närvaro,
deras skratt, deras musik, ja -det liv de bidrog med här hemma,
så blev det såklart tomt rent fysiskt också.

Två stora rum stod tomma.


Efter lite funderande så blev det bestämt
att det ena rummet skulle bli ett gästrum och
det andra ett musikrum.

Jag är ju inte jätteförtjust i förstärkare och saker med sladdar
rent inredningsmässigt - men nu kunde vi ju faktiskt
upplåta ett helt rum till såna grejer.


Vi tapetserade en fondvägg med William Morris tapet Pimpernel
och nu har vi börjat inreda här inne.

Soffan ska vi byta ut
och fortfarande saknas matta och lite grejer,
men det blir nog bra så småningom.


Tapeten är jag i alla fall en bra början!

1 kommentar:

  1. Vacker tapet! Jag är som många andra förtjust i många av Morris mönster. Kul med lite projekt när pojkrummen plötsligt inte bebos av någon pojke längre. Jag fick ett syrum när våra flyttade fast sängen mm står kvar. Även om jag sällan syr numera så finns alla såna grejer där och det är skönt.
    Kram Annika

    SvaraRadera