söndag 24 januari 2021

Gäst- och pysselrum



Bloggåret 2020 var det uslaste året hittills för mig
vad gäller antalet blogginlägg.
Jag har bloggat sedan 2010
och har aldrig varit mindre aktiv än i fjol.


Jag gjorde helt enkelt inte fler inlägg än vad jag hade lust med
och uppenbarligen saknades blogglusten 2020.


Lite tråkigt då att 2021 har inletts
med samma skrala inläggsfrekvens...

Men. Eftersom jag ändå så gärna vill hålla bloggen vid liv
så kommer här ett inlägg från vårt senaste projekt:
Ett kombinerat gäst- och pysselrum!


Jag har ju redan visat den svarta garderoben
som vi fixade till av en gammal ikea-garderob.
Men nu har det fyllts på lite ytterligare här i rummet.


Vid fönstret står ett litet skrivbord
som jag budade hem från en lokal köp- och säljsida i går.
Man kan verkligen göra fina fynd på begagnat-sidorna.
Det blev budgivning, men jag fick det för 350 kronor.
Det tycker jag det var värt!


Min tanke var att måla bordet svart
i samma färg som garderoben,
men nu gillade jag det faktiskt vitmålat,
så jag väntar lite med att skrida till verket.


Byrån har jag ju visat förut.
Också den är köpt på en lokal köp-och säljsida.
I den förvarar jag en massa pysselsaker.
Påsar, olika papper, snören och annat material.


På golvet ligger en mjuk och skön matta
som vi köpte i går.


Det är är husets allra minsta rum,
som från början egentligen var en del av ett allrum.
Storleksmässigt är det perfekt som gästrum.


Väggarna målade vi i en gråblå färg som heter Dove Blue.
Färgen är från Rusta och vi har faktiskt nästan 
börjat använda Rustas väggfärg jämt när vi ska måla.
Den täcker så himla bra, är billig och
finns i fina nyanser.


Över sängen hängde vi upp en bräda
som jag betsade så att den skulle passa ihop med byrån.
På den står ett annat loppisfynd:
Tavlan med den fina flickan kostade 45 kronor.
Jag tyckte hon var så fin.

Under brädan hängde vi upp ett par krokar vi hade.
De satt från början på ett gammalt skåp från Norrland.


Min gamla akvarell av Lillan Michelin
fick äntligen en bra plats igen!
Jag köpte tavlan på avbetalning när jag var 22 år.
Ett helt år tog det mig att betala av den då.
Den har inte hängt uppe på länge.
Men nu!


Jag är så glad för mitt pysselrum.
Nu har jag en massa förvaringsplats för allt det där
som man inte riktigt vet var man ska göra av.


Tre franska tulpaner och en kvist från trädgården.
Det gör sig bra mot den gråblå väggen!

2 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev! Och både katt och hund matchar :) Det är väl så med bloggen det går lite upp och ner. Men så länge jag tycker det är kul och givande så fortsätter jag. Tycker alltid det är kul att läsa dina inlägg.
    Kram Annika

    SvaraRadera

  2. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works
    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Automatedcardsonline@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:: {Automatedcardsonline@gmail.com}

    SvaraRadera