lördag 27 februari 2021

Ett inlägg i februari



Det slog mig att februari månad snart är slut
och jag har inte gjort ett enda inlägg på bloggen
den här månaden...


Så här kommer ett litet livstecken från mig!


Jag har bara inte haft lust att blogga -
och då gör jag inte det!


Men samtidigt tycker jag att det är tråkigt
att den här platsen ska eka tom.


Det blir ju liksom en tid i mitt liv
som inte dokumenteras här.


Jaja, lusten kommer kanske tillbaka!


Jag har precis haft en vecka ledigt!
Det har varit så underbart skönt!

Men jag vågar knappt berätta vad jag har gjort av ledigheten...


Jo, jag har städat igenom den!
(Det och övat på min cello...)

Alltså, jag hade verkligen längtat efter att ha tid att städa.
Och eftersom H ändå skulle jobba
och man helst ska hålla sig hemma nu i pandemin...
...så passade det ju bra!


Och jag är faktiskt nöjd med veckan.

För när jag jobbar så jobbar jag så himla mycket
att jag inte hinner/orkar städa så mycket
som jag skulle vilja.


Och när jag har städat hela huset
så känner jag att jag är lugn och har koll.
Alltså, jag är bara sån!


Ja. Så spännande det här inlägget var.
Haha - eller inte.

Men det blev ett inlägg i alla fall!
I februari!

(Och så fick jag ju visa förra veckans helgbukett.
Fina, fina anemoner...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar