onsdag 9 juni 2021

Buskpionen

Inom loppet av ett par dagar var alla blommor på min buskpion utslagna. 


Fram med kameran för att föreviga - 
för här går det undan i värmen!


I år blev det tio blommor på busken.


Åh, jag gillar den så mycket!


Den sitter i en rabatt där jag har tulpaner
i nästan-svart och ljusljus-rosa.

Enligt mig en väldigt fin kombination av färger...


Den här busken tog ett par - tre år på sig
innan den började blomma, men nu så!


Ja, ursäkta - men den är värd att fotograferas från alla vinklar!


I kväll börjar kronbladen falla ett efter ett...


Vilken tur att jag har varit ute med kameran!

1 kommentar:

  1. Så vackert i er trädgård! Och den där krukan vilket fantastiskt kap!! Så fin och fick ju en perfekt plats. Supersnyggt! Syrener får jag njuta av lite till. Fördelen med att det är lite senare i stugan än hemma.
    Kram Annika

    SvaraRadera