lördag 11 september 2010

Knoppar och förfall


Jag vaknar tidigt och går en runda i trädgården
som ännu är våt av höstens nattfukt.


Tittar till mina blommor och bestämmer att den här vädden
 förtjänar en bättre placering nästa år.
Blommar man fint och länge så ska det premieras!


Höstastrarna är också fina nu.
Ser att en klematis och stockrosorna har fullt av knoppar.
Troligtvis är det förgäves, för de hinner nog inte blomma mer i år...

Sedan gör jag något hemskt:
Jag tar fram min stoooora sekatör och klipper ner min underbara girlandspirea
och mitt prakttry som blommar för fullt.
Sorry, men jag måste.
De ska grävas upp och flyttas.
 För i dag kommer grävmaskinen och gräver för grunden till vår utbyggnad!

Och jag lovar att försöka hitta en ny plats för buskarna.
Promise!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar