måndag 13 maj 2013

Går det så går det!


Jag undrar om det någonsin
 kommer att inträffa
att hela trädgården är "representativ" samtidigt...?
Alltid är det någon del som är under arbete hemma hos oss.
Här är det en bit nysått gräs
på platsen där kaninburarna stod tidigare.
Men - det är ju kul att det händer saker!

Och vad tror ni om det här då:


När vi grävde på platsen där köksträdgården ska vara,
så fanns där ett stort rotskott av Rönnsumak.
Jag vet att de förra grannarna
(Hej Helena, om du läser här! :-)
planterade en Rönnsumak en gång i tiden.
Den finns inte kvar längre,
men denna "avkomma" till trädet
har tydligen vuxit på vår tomt.

Vi grävde upp det,
men det kändes lite synd att kasta det,
så vi planterade det i regntunnan.
Inte vet jag om det kommer att ta sig,
men går det så går det!

Värt ett försök,
i alla fall!

8 kommentarer:

  1. Jag gillar rönnsumak, dom får vackra blad och blir så härligt höst fin. Jag har flera i trädgården och det gäller att hålla efter dom men det är bara att knipsa skotten eller dra upp och föröka till små bonsai träd. Det blir super fint.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Mor och far har rönnsumak i hela trädgården, typ! De tar sig överallt verkar det som. Så den där ska nog överleva - om du vill det? ;)
    Lådorna blir jättesnygga förresten!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror det tar väldigt lång tid innan vår trädgård är representativ :-) fast det är ju lite av charmen! Kör ofta med testen, går det så går det.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det kommer bli med Rönnsumak i tunnan. Då slipper du ju problemet med rotskott. Den kommer säkert att ta sig, de är ju väldigt tåliga!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Härligt! Kul om det klarar sig i tunnan:)

    SvaraRadera
  6. Det beror nog på vad man räknar som representativ trädgård :) Jag kan tycka det är ok med "arbete pågår" områden också. Att det inte stör menar jag.

    Rönnsumaken är fin tycker jag. Många varnar för rötterna men vi har haft vår i flera år nu och visst har jag tagit bort små skott men den ger mig inga större problem direkt. Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad roligt! Rönnsumaken stod ju ganska långt från er, vid vårt förråd ungefär. Den var ett rotskott från barnens farfar och farmor(Råstocksvägen). Hittar du fler rotskott tar jag gärna ett!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Vilka fina odlingslådor du får! Kommer ju att bli kanon... Tänker osökt på Victoria Skoglunds nya fina svarta odlingslådor...du kanske läser hennes blogg?

    Det där med att ha en trädgård som är representativ överallt, nej, händer det nånsin när man gillar att greja...

    Har du inte funderat på att vara med i nåt som Öppen Trädgård eller liknande?
    Du har ju det superfint!

    Kram Mariette

    SvaraRadera