måndag 7 oktober 2013

Skärpning!


Alltså, 
hur är man funtad egentligen?
Ända fram tills i dag har jag fått rysningar om någon nämnt ordet
Jul.
(Huuu - den där hetsen, stressen, utgifterna,
alla förhoppningar som ska infrias,
julklappspaniken -
Hjälp!)

Men så stod det en sån fin Jul-specialtidning i affären 
som liksom bara slank ner i korgen.
(Ja, hur går sånt till...?)

Och när jag nu har bläddrat i den
så vill jag helt plötsligt
koka knäck
dricka glögg
lyssna på julmusik
klippa smällkarameller
binda en liten, liten granris-bock
och köpa hyacinter.

Men hallå -
skärpning, fru Å!

Allvarligt talat...:-)

8 kommentarer:

  1. Fru Å - en liten störning har du nog ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  2. Egentligen ska man nog börja med julpysslet nu för att slippa den förfärliga stressen - och är man lite frusen kan det behövas en glögg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Ja, hur gick det till??? ;)
    Jag älskar julen och har för längesedan kommit dithän att jag inte stressar, bara njuter. Ännu känner jag dock ingen längtan alls dit, inte nu. Men vem vet, när jag handlar nästa gång då kanske jullängtan drabbar mig också. Kanske jag ser den där tidningen och drabbas direkt. Bara pang!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag längtar så mycket att jag skulle göra allt för att tiden ska gå snabbt mot december, jag fullkomligt älskar julen.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Härlig krans du gjort! Blev så glad när jag såg smörkniven. Känner igen den, minns bara inte vem av pojkarna som gjorden den. Roligt när föräldrar har förmågan att uppskatta det som barnen kämpat med att göra.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  6. Haha...så lite som behövs för man ska börja längta och vilja ha den där mysiga känslan som kommer med det hela. För det är ju allt innan som är roligast och härligast. Pysslet och stämningen och hela känslan av att gå mot jul... Jag har inte sett någon jultidning faktiskt. Får spana efter det!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Allvarligt talat så känner jag igen mig precis. Både kul och jobbigt med jul liksom. Fast det är nog för att man vill vänta lite till. Det kan väl få bli kallt först. Vilken tidning blev det?
    Annika

    SvaraRadera