lördag 22 mars 2014

Den gamla snickarbänken


I går var vi och hämtade pappas gamla
snickarbänk.
Jag har länge tänkt att jag skulle ha den i växthuset,
och hjälp vad jag blev nöjd!


Så mycket arbetsyta jag fick nu!
Och så perfekt med en gammal snickarbänk
som tål både jord och vatten!



Hela dagen har jag varit här ute och pysslat.
Jag har planterat de första blommorna,
städat och bara njutit!

(Och druckit tusen koppar te. Typ.:-)


Jag tycker att det är så himla charmigt
när träet är använt och slitet på det här sättet:
Lite målarfärgstänk,
lite hugg -
För mig är det underbart fint!


Och en sån sak 
som att det här gamla handhamrade "Stoppet"
(vad det nu heter...) finns kvar!
Hur fint som helst ju!


Och så all förvaring som får plats i lådan under själva bänken! 
Det är ju perfekt!


förstår ni hur glad jag är över denna?


Jo, det tror jag nog att ni förstår... :)

Kram!

5 kommentarer:

  1. Så underbart det ser ut! Bänken är ju kanon där. Helt perfekt!
    Jag har också varit ute idag. Både i Lugnet och ute i rabatterna.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis hur glad du är:) Verkligen jättefin, den passar perfekt där. Så mycket yta och förvaring.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jag förstår! Det är en perfekt arbetsbänk!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig och fin blogg du har! Har nyligen hittat hit. Vilken bra ide med den gamla bänken i växthuset , fint blev det också. Vad mysigt du gjort med alla fina vårblommor! Här tittar jag gärna in fler gånger.
    Ha en fin dag!/Nettan

    SvaraRadera
  5. Jag förstår! Blev hur fint som helst!! Kul när saker lever vidare fast med annat användningsområde.
    Kram Annika

    SvaraRadera