söndag 30 mars 2014

Helgen


Hej på er!

Först och främst:
De här blommorna tillägnar jag
mamma
som ligger på sjukhus just nu.
Jag hoppas att du snart mår bra igen!

Här kommer några bilder från helgen:


Alla våra rabatter (nåja - nästan alla)
 är nu instängslade.

Det ser inte klokt ut,
men vad gör man när rådjuren är så hungriga?
Vi har dem på besök så gott som dagligen,
och jag vill inte bjuda dem på fler blommor nu...



Det är därför som krokusarna blir fotade
i lite konstiga vinklar -
med mig hängandes över nätet...



Fröken Selma kom med en present till mig!
En kopparorm som hon ätit upp svansen på!
Tack.
  (Tror jag...)



Någon som har testat att delat en plymspirea?
Jag klarade inte det, utan fick ropa på H.
Oj, vilka rötter!


Gräsen blev nedklippta.
Det känns väldigt tidigt,
men de hade börjat skjuta nya gräs,
så det var nödvändigt!


Så förutom sjukhusbesöken
så har det blivit mycket utomhusliv denna helg.

(Hoppas du är hemma igen
 när du läser det här, mamma!
Kram till dig!)

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder! Hoppas mamma har kommit hem nu.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har delat plymspirea. Inte lätt, inte alls. Inte lätt att dela miscanthusgräs heller kan jag lova. Men det gick till slut.

    Hoppas nu att rabatter och kryukor får vara i fred och att din mamma snart mår bra igen.

    Kram

    SvaraRadera