onsdag 9 april 2014

Helleborus Orientalis



Förra året köpte jag två orientaliska julrosor.
Nu blommar de så fint!
Den mörkvioletta kan jag inte namnet på.
Den köpte jag på Älvsjö-mässan.
Älskar färgen!

Den blå-lila köpte jag utan att ha sett den blomma.
Namnet är Blue Lady.
Kul att den blommar i år!

Julrosor skulle jag absolut vilja ha fler!
Jag har två vita också,
men det finns ju alla möjliga härliga sorter,
så jag förstår att det är många som samlar på julrosor.
Väldigt vacker blomma!

Ber om ursäkt för dåliga bilder,
men det är regn och tre grader "varmt" ute,
så jag tror att mina händer darrade lite...


3 kommentarer:

  1. Så vackra i färgerna! Jag har två vita men ska nog kosta på mig några med färg också.
    Ja, idag har det varit riktigt kallt och trist, inget uteväder precis.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. De är så fin! Jag älskar mina olika. Den svarta blommar verkligen året om hos mig.

    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram

    SvaraRadera