torsdag 10 april 2014

Missa inte våren!


Nu blommar snart lärkträden!
Jag såg det i dag.
Det är fullt av rosa knoppar på grenarna!
Så vackert!

Och jag tänker på hur lätt det är att missa
vårens framfart den här tiden.

När jag var barn levde jag nära naturen.
Jag såg alla vårtecken.
Men nu -
nu får jag se till att inte missa
allt det fina.



För inte vill man missa vårens första nässelfjäril,
videkissarna och blommorna.


Vårtecknen i trädgården är en sak -
men den första tussilagon, vårbäcken och vårhimlen
nere vid sjön - det är något annat.
Jag vill inte missa det.

Har du tid att se våren?
På riktigt...?

4 kommentarer:

  1. Det gäller att hänga med nu:) Jag har bra förutsättningar som går i skogen varje dag. Blåsippor har jag inte sett några, och inga fjärilar heller. Men väl sädesärlor.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg och jättefina bilder! Tack!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det kan man undra. Ibland skulle jag vilja trycka på pausknappen en stund.
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Nu går det fort i naturen. Tur att det blev lite svalare så våren lugnade ner sig lite. Allt händer verkligen på en gång.
    /Anette

    SvaraRadera