fredag 26 december 2014

Julhunden



Den här fina granrishunden
köpte jag för ett par år sedan
på en julmarknad.



Och stommen hade jag ju kvar,
så för någon månad sedan
så klädde jag den igen!


Det var inte särskilt svårt,
men det går åt väldigt mycket granris!

Nu fick jag ett tips om
att man kan klä in kroppen
med en frottéhandduk först,
för att ge den lite mer "hull".


Årets "ras" blev kanske lite spinkig,
så till nästa år kanske det blir
en handduk runt magen ändå...?

Eller också kanske jag tillverkar ett par horn
och transformerar hunden till en bock...?

Vi får se!

5 kommentarer:

  1. Läcker var den och vilken fin blogg du har!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  2. Jättefin!
    Ha en skön kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    Ååå vilka underbara bilder från din jul!
    Å den där lilla hunden var ju helt bedårande..
    Jag har också en stomme ståendes men jag hann aldrig klä den i år.
    Önskar dig en riktigt god fortsättning och tack för dina gulliga ord!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Å, vilken fin blogg! Jag hittade hit genom Sallys Hus. Vilket fint hem och vad du är kreativ. Här finns det massor av ideer att låna!

    God fortsättning!

    Mvh, Anneli i San Diego

    SvaraRadera