onsdag 18 mars 2015

Jag = en tillgång! ;-)


Säga vad man vill om min blomkonsumtion,
men jag måste nog ändå vara en stor tillgång
för stadens alla blombutiker! :-)

En annons i dagens nummer av lokaltidningen
om att en av stans blombutiker kör lite erbjudanden
i samband med ägarbyte - och jag ser naturligtvis till
att svänga förbi en liten sväng efter jobbet...

Och se där ja -


...Ernst-krukor på min ära!

Ja, en hel liten Ernst-avdelning rent av!
Me like!


Och blå-vita krukor!
Vill man inte ha blå-vita krukor, så säg!?


Som den tillgång jag är för blomsterbutiks-idkare
så slog jag till och köpte fyra fina vårblommor för 100 kr.


Kungsängslilja, påsklilja och förgätmigej.
De planterades i min rostiga korg
med lite mossa runt jorden.


Och jag bidrog även till dagskassan
genom att köpa en ny dörrkrans.


Lade lite eklöv i krukan.


Ja, som sagt -
vilken tillgång jag är! :-)

5 kommentarer:

  1. Så mycket snyggt! Ja, men det är väl tur att det är någon (eller några) som håller igång handeln i Sverige!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd! En Ernst-kruka fast gråsvart stod jag och fingrade på i söndags. Värre laster kan man ha än blommor ;) Väldigt fin krans!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Det må jag säga...vilken tillgång du är ;) Och visst vill man väl ha både Ernstkrukor och blåvita krukor. Helt klart! Kram

    SvaraRadera
  4. Tjusig krans - nästan som mina! ;)

    SvaraRadera
  5. Tjusig krans - nästan som mina! ;)

    SvaraRadera