tisdag 24 mars 2015

"Vi" har fixat lite...


I höstas,
 när plantskolan hade halva priset på klätterväxter,
köpte jag en pipranka.

Jag planterade den vid bodens kortsida
och tänkte att "vi" kunde göra en klätterställning
av armeringsnät där den kunde få klättra.
Och - simsalabim! ...


...I dag när jag kom hem från jobbet
satt ställningen där!

"Vi" hade nämligen byggt en
 medan jag jobbade!


Hurra vad "vi" är bra!

(Tack H - nu kan jag ta över med målningen!
Fästena i väggen ska målas i samma gråa som boden
för att smälta in. Resten ska svartbetsas.)


Selma tackar så mycket för en ny klo-vässare.
Jag tackar min man för att ta tag i saker.

(Och dessutom hade han köpt rabattkanter av plåt
till en blivande rabatt där framför boden.
Det kommer att matcha fint 
mot det rostiga armeringsnätet!)

Vad kul det ska bli
att se piprankan börja klättra!

5 kommentarer:

  1. Härligt med överraskningar och så fina sen! Pipranka gillar jag också. Kommer att gifta sig utmärkt med den snygga klätterställningen. Hoppas att inte Selma också gillar att klättra ;-).

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Där kan man snacka om simsalabim! Snyggt, mera sådant, tack!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Det kallar jag kärlek!! Blir ju jättesnyggt med pipranka där.
    Gillar armeringsnäten."Vi" har fixat lite hos oss också en gran är borttagen i stugan och en plats för min canadensiska rosbuske är iordningställd där granen stod. Fick "presentkort" på rosen ifjol så nu kan den snart komma på plats också.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Det här med "vi" gillar jag - jag tänker och maken bygger! :) Superfint blev det hos dig!
    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  5. Så snyggt och gediget "Ni" har byggt. Gillar verkligen pipranka.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera