söndag 30 augusti 2015

Mer än sju sorters kakor...


Det är söndagskväll och det har varit en bra helg.
Vi har varit i Stockholm på kalas
och firat en 9-åring och en 43-åring tillika
en av mina bakande svägerskor.


Som vanligt bjöds det på en hel massa gott!


Och tänk att hela augusti varit så solig och fin
att det gick att sitta ute även nu de sista dagarna i månaden!


Tårtan var...mmmmmm,
och de där chokladrutorna med kolatäcke....
...så himla goda!


Det blev en solig eftermiddag i trädgården!


Ja - riktigt solig! :-)


På kvällen blev det grillning
med en massa goda tillbehör!


Med en dag kvar i augusti
undrar jag om det var den sista grillkvällen för året...?

Tänk - snart september...

4 kommentarer:

  1. Käre värld! Den kvinnan måste ha bakat och lagat i flera veckor :D.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilket tårtkalas! Ja hon gillar att baka det syns. Kul!
    Ja jag har också uppskattat augustivädret så härligt att ni fick en kalasdag ute.Så fint att dekorera med ringblommor och krasse.
    Nu ångrar jag att jag inte sådde någon krasse i år.
    Det brukar jag ju göra.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Både kakkalas och väderkalas och inte vilket som helst att dömma av bilderna. Du milde tid. Den kvinnan måste haft riktig äkta bakglädje. Härlig avslutning på augusti. Nog hoppas jag på fler varma fina dagar trots att vi går in i september. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Åh, vilket härligt kalas ni har varit på. Så mycket gott, tror att jag måste gå och sätta på kaffet nu ;-) Kram

    SvaraRadera