måndag 19 oktober 2015

Roligheter


I går var jag på pianokonsert.
Jag spelar ju själv piano och tycker att det är helt fascinerande
att studera en duktig pianist som spelar.

Det är kul att gå på konserter
och vet ni - att i helgen lyckades vi efter mycket möda även att få tag i
biljetter till Håkan Hellström på Ullevi i sommar!
Såååå kul det ska bli!

Det är härligt att ha evenemang att se fram emot,
och vi har försökt att vara duktiga på att boka in lite roligheter!
På vår anslagstavla här hemma hänger även biljetter
till Partaj-gänget på Cirkus i Stockholm
och biljetter till Ryska nationalbalettens
uppsättning av Svansjön.


Pianokonserten i går var lite extra kul
därför att den gavs på den skola där jag arbetade
mellan år 1987 och 1995.
I det här gula tegelhuset jobbade jag då
och det var en sån där mysko känsla
att återse min gamla arbetsplats
efter så lång tid.


Och nu kan jag under lång tid framöver
glädjas åt och längta till Ullevi-konserten i juni!
Det gäller som sagt att planera in roligheter
att se fram emot...

2 kommentarer:

  1. Ja, det är trevligt att hitta på roligheter och det ger verkligen massor av energi. Jag tycker att vi är lite dåliga på det men just idag bokade vi i alla fall en vinprovning med mat tillsammans med goda vänner.

    Underbara bilder i ditt förra inlägg. Hösten är verkligen underskön. Inte förrän nu börjar höstfärgerna komma hos oss.

    Men hur komiskt var det inte med din klänning. Jag kan se er stå och fiska i containern.....just en snygg syn.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  2. Ja det är viktigt tror jag att boka in lite att ha planer. Särskilt lite sånt där roligt som man lever på länge. Jag var på Håkan Hellström för något år sedan
    Men blir något extra i Götet såklart.
    Kram Annika

    SvaraRadera