söndag 16 oktober 2016

Tallrikshylla



Då och då går jag på loppisrunda.
Vi har flera bra loppisar i stan
och man brukar nästan alltid hitta något av intresse.

För ett par veckor sedan
fick jag syn på ett par tallrikshyllor som låg i en hög.
Jag hade tänkt att jag ville ha en tallrikshylla,
men just den här dagen var jag inte på humör.
Jag var ledsen och nedtyngd
och hade egentligen inte alls lust
att göra några inköp.

Men så som det är i livet
så går det upp och det går ner,
och några dagar senare kändes allt bättre
och då ångrade jag att jag inte köpt hyllan.

Så - en vecka senare åkte jag tillbaka
och hoppades att de skulle inte skulle vara sålda.
Och se - de låg kvar båda två!


Det blev inköp av den ena.
Hela trettio riksdaler kostade den!
Ja, vi har bra loppisar här i stan.
30 kronor känns som ett fynd.


Jag bättrade på vitfärgen lite
och så kom den upp på väggen!

I krokarna under hyllan
hängde jag växtplanscher som jag fått
av min son V på min födelsedag.


Jag tycker att den gjorde sig bra där!


Helt klart är den värd 30 kronor i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Blev jättefint! Fint med liten ljusslinga också. Jag lämnade! obs lämnade! stolt in några lådor till loppis vid stugan. Men kom inte tomhänt därifrån förstås :)) En fin mangelkorg att ha tidningar i och en liten vindruvssax fyndade jag.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. En tallrikshylla är en trevlig detalj i inredningen och där kan man pynta om när man vill lätt som en plätt. Jag har en likadan hylla i stugan och för tillfället har jag böcker i den. Det var dekorativt med ljusslingan.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera