söndag 6 november 2016

Redo inför vintern


Vilken skön känsla
när allt är redo inför vintern!
Allt är undanplockat i trädgården nu -
ja, till och med vattenslangen,
som vi alltid brukar "glömma"...



De växter som ska in på vintervila är intagna 
och efter ett par vändor till skogen
har växterna ersatts av mossa, tallris och smågranar.


Renfällen får bara vara utomhus nuförtiden,
eftersom den fäller ganska mycket...


Den gamla potatiskorgen
är fylld med smågranar och i krukorna
ligger mossa, äpplen, kottar och rönnbär.


Så nu får det bli både minusgrader och snö om det vill!

Så skönt att vara redo!

3 kommentarer:

  1. Så skönt att vara klar inför vintern - ser jättemysigt ut på dina bilder. Här har det blåst i flera dagar så det går inte att göra klart i trädgården som det var tänkt.
    Håller med dig om renfällen - har också några exemplar som fäller.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Så skönt!! Och fint blev det! Jag trodde att jag också var redo men nu kom jag på att jag glömt stänga av vattnet🙀 Nåja, jag hinner nog.
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Tror du är den enda jag hört som har fixat allt inför vintern! Du har pyntat så jättefint med enkla medel, trevligt!
    Kram Eva

    SvaraRadera