tisdag 15 november 2016

Julinspiration på Strandviks


I kväll har jag varit på
den årliga julinspirationen på Strandviks blommor
i Baggetorp utanför Katrineholm.


Det är tradition att åka dit den här kvällen,
och det är så mysigt att gå runt och låta sig inspireras i växthuset!


De är verkligen fantastiskt duktiga de där tjejerna på Strandviks!
Varje år hittar man nya idéer här!


Och är man inte julsugen innan
så blir man faktiskt!


Ljus och blommor -
det är det allra mest stämningsskapande
inför julen, tycker jag!


Och som vanligt kunde man köpa gott fika...


...glögg eller också soppa och annat matigt!


Jag gjorde inte det,
eftersom jag var där utan sällskap -
men det såg verkligen gott ut!


Mums!


Och många mysiga platser fanns det
att sitta och fika på!


Jag gillade de här moss-kronorna
över bordet!


Kanske skulle man ta och göra en sån...?


Ja, för er som bor i närheten
rekommenderar jag verkligen ett besök här!


Ja ja - jag vet att det blir lite för många bilder -
men några till måste jag visa...










Ja, och när jag kom ut hade mörkret fallit,
men det kändes ändå rätt mysigt...


...och jag var glad över mina inköp.

Särskilt ett av dem -
något jag letat efter ett tag!


Lovar att visa en annan dag!

1 kommentar:

  1. Ser väldigt mysigt ut. Det är alltid kul med allt man kan pyssla med till jul. Kram Pernilla

    SvaraRadera