tisdag 19 september 2017

Stor pojke...


Hej!
Vet ni vad?
Jag är en stor pojke nu!
Över ett halvår och väger 6 kilo!


Och nu har jag bott i den här familjen
i två månader av mitt liv.

Jag trivs ganska bra, faktiskt!
Det mesta är ju ganska roligt.
Ja, okej då - klippa klorna är väl inte så där jättekul.
Men annars - gillar jag livet!


Katten Selma är kul!
Jag fattar bara inte varför hon inte vill leka med mig!?
Och varför katter ska få så mycket godare mat
än vad valpar får...?
Familjen får lov att ställa upp kattmaten på bänken.
Ibland glömmer de det,
och då är jag riktigt snabb att glufsa i mig den.
Kattmat, leverpastej och köttbullar -
det är mina favoriträtter det!


Strumpor och skor 
är mina allra roligaste saker att springa i väg med.
Och så får matte och husse jaga mig.
Jag springer runt bordet så de inte får tag på mig!
Det gillar jag!
("Loss" låtsas jag inte förstå alls...)

Och toapapper är ju fantastiskt kul!
Man tar ett stadigt bett i rullen på väggen
och så springer man iväg så att hela rullen rullar upp sig.
Hur kul som helst!

Men jag har faktiskt inte bitit sönder så många saker.
Nåja - ett glasögonfodral och en väska
har jag visst råkat tugga lite på...


Det är tur att jag är så söt och snäll.
Vad är väl ett glasögonfodral och en väska liksom?


Jag är värd det.
Alla gånger om!

1 kommentar:

  1. Men hur söt får man lov att vara?! Vilken goding, så stor han blivit.
    Kram Maria

    SvaraRadera