måndag 8 oktober 2018

Badrumsplaner


Jag är så stolt över min fina mugg
som jag fick av Julius när jag fyllde år i våras.
Varje gång jag ser den blir jag glad.

Det blir så många fikastunder här ute i växthuset nu.
Och ska vi ut och sätta oss här så ska självklart Sigge hänga med.
Annars står han och trånar ut genom altanfönstret,
och är det någon som öppnar dörren
så sticker han som en pil hit ut.


Att han är en grythund märks tydligt
för han älskar att grotta in sig bland alla kuddar.


Han är en enmanshund, Sigge.
Det är husse som är hans stora idol
och den som han följer efter.



I dag har vi varit och köpt målarfärg till badrummet.
Vi har äntligen kommit oss för att ta tag i 
en budgetrenovering av badrummet på övervåningen.



Vi kommer att måla på våtrumstapeten
och det kommer att bli en ganska mörk, grå färg.


Sedan har vi planer på att göra något kul av inredningen.


Vi får se vad det slutar med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar