söndag 14 oktober 2018

Färgerna!


I morse vaknade jag alldeles för tidigt.
Jag sover så himla dåligt ibland och jag var trött, men vaknade.
Genom fönstret såg jag att ljuset var så speciellt.

Jag tog på mig jackan och gick ut,
trots att klockan bara var halv 7.


Nere vid sjön var det så vackra färger.
Himlen och sjön var som batikfärgade i blått och rosa.


Och där gick jag i gummistövlar och nattlinne med jacka över.


Eftersom det var så varmt i luften
så var det ingen sjörök, som annars brukar vara så fint
tidiga morgnar den här tiden på året.

Men det var fint ändå, på ett annat sätt.


Löven flöt i vattnet...


Himlen blev allt ljusare...


Och en ny dag började.


2 kommentarer:

  1. Magiskt ljus! Lugnet som ofta råder så tidigt på morgonen är något alldeles speciellt. Jag har också såna tidiga morrnar ibland men jag bor inte vid vatten så jag brukar njuta av hur vår trädgård ser ut då. Är verkligen inte morgonpigg haha, men är glad för de gånger jag ändå vaknar tidigt och får lite egentid innan alla andra vaknar. Om man vill kan man lägga sig igen en stund, ganska mysigt det också. Kram

    SvaraRadera
  2. Morgnar vid vatten är så speciellt! I stugan måste jag alltid titta ut över sjön om jag är uppe tidigt bara för det är så magiskt vackert. Och hösten själva hösten är ju också så magiskt vacker.
    Kram Annika

    SvaraRadera