onsdag 26 december 2018

Hyacint-rea



Annandag Jul
och vi åkte in till stan en sväng för att kolla in rean.
Men nej, nej, nej - jag är så otroligt köp-trött
och det spelar ingen roll hur många procents rea
affärerna lockar med - 
jag vill inte köpa mer nu.



Det var bara en butik som jag handlade från
och det var blomsterbutiken.


Där reades hyacinter och amaryllisar ut
och det köper jag gärna till ett bra pris!



Hyacinterna satte jag ut i växthuset.
De står sig så fint här ute,
även om det blir kallt.


Det enda som händer
är att de förblir i knopp-stadiet
när det är minusgrader.


Det gör mig absolut ingenting,
eftersom jag tycker de är absolut finast i knopp.


Och det var så skönt
att åka hem igen från stan.


Hem till landet och lugn och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar