söndag 30 december 2018

Julbubblan



Vi går fortfarande runt i den här julbubblan här hemma.
Sitter mycket. Tittar på film. Kan kosta på sig
det där "stirret" som jag ville kunna göra.

Det är helt surrealistiskt att ha H hemma över jul och nyår!
Efter många år som egenföretagare har han tidigare
alltid jobbat när alla andra varit lediga,
men inte i år!

Nu har han en annan sysselsättning
och kan vara långledig, precis som jag!
Det är så himla skönt!


Själv känner jag att jag kommit ner i varv
på det där sättet som det känns när man är i kapp.
Jag har kontroll för tillfället - är i fas -
och det är en skön känsla!
Nästan lite långtråkig, faktiskt,
och det tror jag är supernyttigt!


I dag har vi förberett lite för nyårsmaten,
och så fick vi lov att åka in till stan och köpa ny julgransbelysning,
eftersom den plötsligt slocknade i morse.

En mörk gran över nyår, det går ju inte!
Nya ljus inhandlades och nu lyser den igen!


För här hos oss varar julen, om inte till påska,
så åtminstone fram emot tjugondag Knut så där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar