onsdag 13 februari 2019

På föreläsning med Linda Schilén


I kväll har jag varit på föreläsning!

Det var Linda Schilén som besökte Systrarnas trädgård
här i Katrineholm, för att föreläsa om krukväxter!


Förr var jag jätteintresserad av krukväxter,
men det var länge sedan
och jag måste erkänna att det numera är ett
 tämligen avsvalnat intresse...


Men så kul
att denna färgglada, härliga kvinna
kunde inspirera så mycket i kväll!


Med stor entusiasm
berättade hon om krukväxters skötsel, ursprung,
historia och hur man förökar genom sticklingar på olika sätt.


Nu blev jag peppad att skärpa till mig med mina krukväxter!


Kul initiativ av Systrarnas Trädgård!


Och självklart köpte jag Lindas nya bok om krukväxter!


Nu ska här läsas på!



Som sällskap hade jag min kollega Mia,
som även hon blev inspirerad!


Det blev inköp av både bok och krukväxt!


Och trots att jag var så förkylningstrött
och hade huvudvärk,


så var det en riktigt peppande kväll!

Bra onsdag!

1 kommentar:

  1. Ja vad kul! hon är så bra! Har lyssnat på henne två gånger när hon pratat om olika saker i Västerås och Enköping. Bl a en massa smarta små tips delade hon med sig av. Jag köpte också nya boken och en till om trädgård. Gav de i present till min guddotter. Tänkte de var inspirerande för en ung liten familj.
    Kram Annika

    SvaraRadera