söndag 3 februari 2019

Under trappan


Vi bor i ett hus som är byggt på 90-talet
och det har en typisk nittiotalstrappa upp till övervåningen.
Det var inte meningen att vi skulle bli kvar här så länge,
men vi trivs - så det har liksom bara blivit så.

När vi flyttade hit var trappstegen klädda med nålfiltsmatta
och den togs bort med mycket möda och besvär.

Trappen var omålad och träet hade gulnat lite
och så ville vi ju inte ha, så vi har målat vitt istället.


Som i många hus från den här tiden
så är det lite svårt att veta vad man gör av utrymmet under trappen.
Just nu står här min samling av gamla flaskor och damejeanner.
Sommartid har jag dem ute i trädgården,
men jag är rädd om dem
och tar in dem under vintern.


På hyllorna står småsaker.
Haha - inga färgglada saker precis,
men jag trivs bäst när det är lite jordfärgat, svart och vitt.


Där i trapphuset ser ni förresten en av våra julklappar som vi fick i julas:


En tavla ritad av min syster.
Och ni ser väl att det är Sigge och Selma -
vår hund och vår katt! Kul att ha!


Sigge brukar förresten gärna ligga här under trappan.


Där kan han ha full koll på allt och alla här i huset!
Han har en stor flock att hålla reda på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar