lördag 30 november 2019

Fake it `til you make it



Det är dagen före första advent
och som jag har berättat tidigare så har jag haft svårt
att hitta lusten till någonting den här hösten.

Men en devis som jag faktiskt tror på,
och också praktiserar flitigt, är: Fake it `til you make it -
så nu har jag, trots allt, dukat upp glöggbrickan i köket.


En slags adventsljusstake står redo på köksbordet.


(Den består av såna där magnetiska ljuskoppar, som kan flyttas runt...)


Och en liten gran har hamnat i höganäskruset.

Fake it `til you make it, var det.
Bara att jobba på.


I går var jag in till Ninas Kammare här i stan.
Tyvärr ska butiken stänga igen.
Så himla synd - men jag fyndade i alla fall
den här fina lampan, som hon sålde ut till 40 %:s rabatt.


Den blev väldigt bra i köket
och jag gillar verkligen kopparfärgen i den,
som ger ett varmt, fint sken.


I ugnen ligger apelsinskivorna på tork
till ett kommande projekt...


För trots avsaknad av lust,
så ska det ju pysslas lite till jul.
Det ska det.

Fake it til you make it,  var det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar