måndag 25 november 2019

Glest...


Det är inte min bästa blogghöst i år.
Det är glest mellan inläggen, helt klart.


Jag gissar att det hänger i hop med
en allmän svacka, utan lust - varken till att pyssla eller fixa.
Ja, ärligt talat inte lust till någonting alls, direkt.


Det känns tråkigt.
För i vanliga fall så är det ju just pysslet som ger energi.
Och jag saknar det.


Men jag har inte haft ro.
Aldrig kommit fram till den där tiden
när jag kan känna mig lugn nog att ta mig för något kreativt.
Jag har suttit mycket i soffan i stället.
Gjort H sällskap och tittat på serier.
Inte så likt mig.


Kanske kommer lusten åter nu när vi närmar oss advent.

Kanske, kanske inte,
men jag gillar ju verkligen den tiden.
Så jag hoppas!

1 kommentar:

  1. Hoppas lusten återkommer! Men ibland får man bara tillåta sig att vila man kanske inte orkar när det är mycket annat som tar tid.
    Kram Annika

    SvaraRadera