lördag 29 februari 2020

Av bockar och brädor



Det börjar bli dags att väcka dahlior och liljor!

Jag övervintrar mina växter i en bod
och så brukar jag ta in dem i vårt ljusaste rum
nu framåt mars, där de får stå tills de klarar
att flytta ut i växthuset.

Det brukar se så stökigt och tråkigt ut,
och visserligen är huvudsaken att det funkar -
men i dag fixade jag ett bord som gör
att det ser lite prydligare ut!

Jag köpte tre träbockar och fyra långa plankor
som sågades mitt itu.


Det blev ett bord i två våningar
för mina krukor och blivande sådder!
Än så länge är det bara jätteverbenan som såtts
(och flera har kommit upp!)



Mina kryddpelargoner har klippts ned lite
och verkar må bra efter vintern.

Jag har börjat bära in Afrikas Blå Lilja
och krukor med dahlia,
men jag har massor kvar i boden än...


Mitt Gingko-träd har ännu kala grenar,
men det har blivit stort på ett par - tre år.


Och i morgon är det mars -
den första vårmånaden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar