måndag 20 juni 2011

Fiskdammsbestyr


Godmorgon godmorgon!
Varje ledig dag startar med att jag går ut
 en liten runda i min trädgård.
Här är några bilder från mitt växthus i morse!


Äntligen uppehåll,
efter dagsregn i går!


Dahliorna blommar både i och utanför växthuset.


Plättar i luften stormtrivs här ute.


Och chokladblomman sprider sin
doft av kakao...


Det är härligt i växthuset nu.
Tomaterna börjar bli stora,
 (fast de är såklart gröna fortfarande).
Physallisen ser också jättefin ut!

Idag ska jag in till stan och handla godis till
midsommaraftonens fiskdamm.
Sedan blir det lite jobb här hemma med att fördela
godiset i 125 påsar och knyta ihop dem med snören.

Då borde man ju få provsmaka lite som tack, eller...?

Kram och
Ha en fin dag!

(Uppdatering: Vilken känsla att lägga upp godis för 500:- på
kassabandet...Ville verkligen förklara mig för kassakillen,
att det inte var till MIG utan till en fiskdamm.
Men det gjorde jag inte.
Bara log...)

1 kommentar:

  1. Snälla, en bild på härligheten hade varit roligt.
    Att fördela så mycket jämt i påsar tar sin lilla tid. Men det hade varit ett jobb jag hade älskat.

    Kram

    SvaraRadera