söndag 12 juni 2011

Målardag


När man inte är klasslärare, utan ämneslärare som jag,
så är det inte precis så att man förväntar sig att få blommor
vid skolavslutningarna...;-)
Men den här underbara nejlikan kom en av mina
fina, fina elever med till mig i torsdags.
Jätteglad blev jag!


Dagens vy har varit denna för mig!
Jag har stått på en stege som jag flyttat runt och målat takbalkar 
(eller vad det nu kallas...) på altanen hela dagen.
Nu är det i allafall grundmålat och klart!
Så himla skönt!

(Nu tycker ni kanske att stommen ser lite märklig ut...?
Jo, det blev en specialare, men det kommer att bli bra.
Lite svårt att förklara...
Visar sedan, när det är klart...)

Och från min stege har jag kunnat njuta både av solen och av 
min paradisbuske som blommar så fint just nu!

Oj, var det jobb i morgon...?
Jag som redan fallit in i sommarlovslunken!
Måste kanske förbereda lite inför morgondagen...

Ha det bra!

1 kommentar:

  1. De små gesterna kan ibland vara mer värt än de stora.
    Och en liten blomma kan vara mer värt en ett helt fång.
    Kram Monica

    SvaraRadera