tisdag 21 juni 2011

Knoppar


Jag gillar verkligen knoppar.
Och jag tror att det finns en symbolik i det.

En symbol för att allt ligger framför en.
Det är förväntan och förhoppning.
Nytt och fräscht!


Och jag gillar verkligen, verkligen den här tiden på året!

Snart har H semester och det kommer att
kännas otroligt lyxigt!
Sedan han startade eget i höstas, så har han jobbat 
väldigt, 
väldigt,
väldigt mycket.

Mest jobbigt för honom själv, förstås,
men hela familjen blir ju väldigt begränsad av det.

Så otroligt skönt det ska bli att kunna få vara lite impulsiv!
Och förhoppningsvis lite mer social...

Vi jobbar på med vår altan allt vad vi kan nu,
för att vi ska få känna oss lediga 
när det blir semester.

Någon veckas arbete med altanen kvar,
sedan är vi av med det oket...
Efter det - inga måsten - bara småprojekt
som man gör bara för att man vill.

har vi bestämt! :)


2 kommentarer:

  1. Håller med dig, den här tiden då det knoppas och blommar är ljuvlig. Vad härligt att ha semestern så nära, skönt att kunna ta dagen som den kommer.
    Ha en fin dag och kram!

    SvaraRadera
  2. Det låter skönt att bara gå och pula med småprojekt.
    Men just nu är det lite att stå i kan jag tro.

    Själv tar jag tar en paus ifrån köket just nu men ska snart bege mig dit igen.
    De förberedelserna gillar jag men mina ben behövde sätta sig en stund.

    Hoppas nu du har tid att njuta i midsommar och att regnet håller sig borta från ert firande.
    En glad midsommar vill jag i alla fall önska dig min bloggvän.
    Kramar från Monica

    SvaraRadera