lördag 3 september 2011

Manlig "inredning..."



I kväll finns det ingen rättvisa,
för H är på fest och jag är hemma och städar!

(Lite tråkigt en lördagskväll, 
men så går det om man bara skjuter upp det hela tiden...)

Tidigare i dag var vi på en slags loppis.
Jag letar efter fler "Äpplet-stolar" i ek, och efter en
liten hurts att ha mina pianonoter i
men hittade inget av det.
 Allt jag köpte var den här gröna flaskan för en tjuga...

H däremot köpte en skivspelare!
Alltså, jättekul att han är musikintresserad -
men 
Jag. Vill. Inte. Ha. En. Skivspelare.
 i matrummet!!!

H däremot var hur nöjd som helst med sitt köp,
rotade fram gamla LP-skivor och spelade glatt upp
Journey och Eric Martin och sånt för mig.
"Måste du vara så sur?", undrade han
Hmmm...

Ibland är det skillnad på "manlig" och "kvinnlig" smak.
Stor skillnad.


PS: apropå smak:
Jag gillar den här Keson med nötter, blåbär och tranbär.
Mättande mellanmål om man skulle bli 
sugen på något,
utan att vilja ha något onyttigt!

(Och det vill ju inte jag, 
eftersom jag är jobbigt präktig med sånt just nu...)


5 kommentarer:

  1. Väldigt vackra bilder på solrosen! Jag var tillsammans med en kille som ville ha en porslinspuma och tiger i naturlig storlek i vardagsrummet... Det tog slut ganska snabbt.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland måste man finna sig i vissa saker! Jag brukar tänka att det är nog jag som bestämmer det mesta om heminredningen så jag får nog finna mig i några små saker som han vill ha.
    Ha det gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Det är väl det fina med att vara gift - att man ibland blir fullständigt överraskad över makens smak och ideer. De kommer liksom från ingenstans. Trevligt ibland och konstigt ibland.
    Keso älskar jag men denna har jag inte smakat - det låter som om den skulle passa mig perfekt!
    Försöker ju vara duktig jag med - det går sådär...

    Hoppas allt är fint med dig och att du som jag är laddad inför en ny vecka!
    KRAMAR Monica

    SvaraRadera
  4. Ja du vi har olika smak! Vi är dock ganska lika här hemma som tur är:)
    Så fin din ostkupa var. Min är nog lite lägre. Det fanns inget fat till min.

    Mysig blogg du har.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Fina bilder och färger.:-) Stina

    SvaraRadera