onsdag 21 mars 2012

Vara långsam


Just nu vill jag helst vara hemma hela tiden.
Jag märker att jag har ett stort behov 
av att göra saker och ting i min egen takt
och gå ensam och fundera.
Vara långsam.

Det går ju inte.
Jag måste så klart jobba,
och i mitt arbete sitter man ju inte
direkt ensam i en vrå...

Men så fort jag kommer hem från jobbet
går jag ut i trädgården
för att få vara i fred
 med mina tankar en stund.


En endaste vanlig vit julros har jag,
men jag tror jag måste skaffa fler!
Det är så skönt att se något som blommar
så tidigt efter vintern.

Äntligen lite kontrastfärger
till allt brunt och grått.


Och beträffande bil-köpet
som jag skrev om för ett tag sedan,
 så kan jag meddela att det blev en röd bil till slut.
En av H:s motiveringar till varför vi måste byta bil var:
"Du skulle passa så bra i den!"
(Jo, jo - alla sätt är bra...)

Tja, jag vet inte jag.
Jag tror i och för sig att jag klär bättre i blått
(den förra bilen var blå),
men ja,
den är ju riktigt skön att köra!
Faktiskt.

6 kommentarer:

  1. Hihihi, du är ursnygg i läckert röd bil!

    Inte alls "vanlig vit" julros utan supervacker julros. Klart du måste ha fler!

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  2. Du ser ut som en riktigt pudding i bilen och då ska den vara röd :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Trädgården måste vara bästa platsen för tankar och tid att få ta plats. Grymt snygg! Bilen ser jag inte mycket av, men DU!

    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  4. Tur att du har en trädgård där du kan få ro för dina tankar! Julrosor säljs på Ica Maxi nu till en billig peng så passa på!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Så gulligt motivering att säga att du skulle klä i rött.
    Det gör du ju faktiskt också!

    Det där med att gå hemma och göra saker sakta hade varit skönt. Tänk att få ett sabbatsår att bara vara fri, lös och ledig. Hade man längtat tillbaks till jobbet tro?
    Antagligen hade man det - men så skönt då att få uppleva känslan av längtan tillbaks.
    Tills man har råd med ett sabbatsår så får man väl harva på och se glad ut...

    Så skönt att ha en trädgård som ger ro i tankar & funderingar!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  6. Ibland måste man bara få vara, ja var för sig själv och fundera och låta tankarna fara runt.
    Härligt med ny bil, vi går och väntar på vår beställda XC70, tråkigt att det ska ta så tid, 14 veckor ska vi vänta men nu är det bara 6 veckor kvar.

    Kram Anna

    SvaraRadera