måndag 28 maj 2012

Utan röd tråd



Hej!

Här kommer ett odiciplinerat inlägg
som helt saknar röd tråd...

Ibland har man tusen idéer och far hit och dit
mellan alla små projekt.
Men jag trivs då!

Så helt utan sammanhang vill jag bara säga följande:

1) Vita syrener på vitrinskåpet i matrummet
doftar heeeelt underbart och är alldeles ljuvligt!


2) De här rostiga plåtarna i bästa Kirsteigeranda stod i kryddlandet
hemma hos min arbetslagledare (utvärderingskväll där i torsdags).
De var ju jättefina och jag tror bestämt
 att jag kommer att härmas lite...


3) Just nu i trädgården
har vi några roliga småprojekt!
Här är ett:
En vattenslang med ställning är inte så fint,
men ett nödvändigt inslag i trädgården.
Med kullerstenar under blir det genast lite finare.
H har börjat lägga sten,
och ska fortsätta under heeela den stora busken
bara jag åker och plockar lite mer sten.
Ska bli, Sir! :)


4) Kolla in vårt senaste fynd!
Ett alldeles ljuvligt, unikt gammalt skåp!
Det ska renoveras varsamt
och sedan förmodligen stå i hallen.

Ja, jag hoppas att det får plats där...
Vi hade ju inte riktigt planerat att köpa ett skåp,
men när vi nu råkade springa på detta
till ett bra pris
så var vi bara tvungna...

Det löser sig väl med placering så småningom.
Vi ska hämta hem det i morgon! :-)

Klart slut!


5 kommentarer:

  1. Vilket underbart inlägg och visst fanns tråden...siffrorna ;-) Kullersten under buskarna snor jag direkt. Hur snyggt som helst. Älskar rostkanter och måste hitta en plåtslagare som kan tillverka dom. Vita syrener på ett vitt skåp, kan det bli vackrare? Till sist, skåpet...helt underbart.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Wow vilken massa roligt. Syrener så underbar doft, jag tar in nya varje dag för det är så underbart. Gillar din annordning med slang och vatten ställe.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Men kära vän, vilket skåp!!! Springa på ett sådant - hur gör man?
    Syrener är så underbart, önskar tiden med dem var lite längre, det doftar syrener över allt nu.
    Din H är en duktig stenläggare!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vilket ljuvligt skåp och så kul att kasta sig över en renovering tillika.
    Just nu har vi färdigmöblerat känns det som och det är både skönt och tråkigt. Det är roligt att gå och pilla med något.
    Sen kom jag på mig med att tänka det första jag gör när jag såg kryddplanteringen. Att hur skulle jag klara att böja mig så långt ner varje gång jag skulle ha något. För så illa är det fortfarande med mina knä och jag känner mig verkligen som en gammal tant.
    Att välja bort det jag vill i förmån för det som är fysiskt möjligt är ju bara för trist men just nu är det så!
    Men allt går att lösa, mina kryddkrukor är högre, om än inte så vackra som dessa rostiga som du visar.
    Kram, kram

    SvaraRadera
  5. oh, vilket fint skåpfynd ni har gjort!!
    och vad vackert det blir i er trädgård med alla nya rabatter som ni gräver fram och fyller med prunkande blomster! ska bli kul att få komma i mitten av juni och se allt på plats.
    kram e-k

    SvaraRadera